
Психологія
кольору
Колір
здатний пробуджувати емоції, викликати апетит і навіть змусити дитину плакати.
Він може символізувати любов, дружбу, пристрасть, щастя, непорочність, мир.
Колір може приваблювати або відштовхувати, заспокоювати або тривожити. Кожен
колір має своє значення, свій смисл і символіку.
Червоний. Збуджує апетит, підсилює нашу увагу до
деталей. Тривале сприйняття червоного кольору стомлює. Тому він може погіршити
якість виконуваних завдань, роботи, знизити її ефективність. Часто червоний
колір асоціюється з небезпекою, відбувається зниження мотивації.
Блакитний. Стимулює нетрадиційне мислення,
підвищує його продуктивність. Цей колір знижує апетит, тому що нагадує про
стерильність. Холодні відтінки голубого кольору заспокоюють.
Зелений. Підвищує внутрішній спокій, вселяє
надію на майбутнє.
Жовтий. Найрадісніший колір у колірному
спектрі. Він прискорює обмінні процеси, дає організму приплив енергії, стимулює
діяльність нервової системи. Але якщо в приміщенні, де знаходяться маленькі
діти, домінує жовтий колір, вони стають неспокійними і примхливими. Тому в
дитячій кімнаті краще уникати жовтого кольору.
Оранжевий.
Це яскравий колір, який стимулює розумову діяльність і налаштовує людину більш
оптимістично. Більш темні відтінки співвідносяться з теплом, затишком,
яскравіші — застерігають і підвищують пильність людини.
Рожевий. Цей спокійний теплий колір
використовується як символ любові, жіночності. Він притупляє емоції гніву й
агресії, заспокоює.
Фіолетовий. Це благородний колір, символ
багатства, успіху, розкоші, обраності. Світлі відтінки фіолетового кольору
(колір лаванди) заспокоюють і розслабляють людину, коли вона чимось
схвильована, засмучена.
Чорний.
Найзловісніший колір, символ смерті і трауру. Однак стародавні єгиптяни вважали,
що чорний колір символізує життя і відродження. Деякі відомі торгові марки
використовують цей колір, щоб надати своїй продукції аристократичності. Нині
чорний колір часто символізує авторитетність і владу, а також агресивність.
Білий. Колір
чистоти, невинності, чесноти. Він також може співвідноситися з порожнечею і
безтілесністю. Його часто використовують як символ миру і нескінченності, а
також з метою створення відчуття чистоти і стерильності. Ось чому формений одяг
медичних працівників найчастіше білого кольору.
Золотий. Срібний.
Золотий колір часто асоціюється з любов'ю, мудрістю і багатством. Срібний
сприяє виникненню відчуття безпеки і стилю. Також він асоціюється з предметами
розкоші.
😊Чи траплялося вам зустрічатися на робочих зборах з людиною, яка вас явно недолюблює. Якщо ви відчуваєте, що вас збираються звинуватити, обмовити або спровокувати на конфлікт, сядьте поруч з опонентом. Щоб подивитися на вас, людині буде потрібно повернутися всім тілом. Чи то це почуття провини прокинеться, чи дискомфорт від того, що об'єкт зовсім поруч, але людина явно скаже набагато менше поганого або взагалі промовчить.
😊Якщо людина в розмові з вами чогось недоговорює, не варто перепитувати. Просто подивіться співрозмовнику в очі. Погляд викличе незручність та почуття провини та змусить-таки говорити.
😊Суть досить проста: якщо ви хочете знижку, попросіть спочатку цю річ безкоштовно. Річ у тому, що людина зазнає почуття провини, відмовивши вам в першому проханні, тому вдруге вона буде набагато лояльнішою.
😊Ще один трюк, який допоможе примусити людину виконати ваше прохання. Виявляється, дуже важливо, в яке вухо ви говорите. Фрази, почуті правим вухом, впливають на логіку співрозмовника, а лівим вухом - на почуття. Це означає, що говорити про роботу і справи краще, стоячи праворуч від людини. Зліва від співрозмовника признавайтесь в любові і обдаровуйте компліментами.
😊Коли людина дивиться прямо в очі, складається відчуття, що вона уважно слухає свого співрозмовника. Тому, якщо вам сподобалася людина і ви хочете зав'язати з нею стосунки, постарайтеся розгледіти колір її очей. Помітивши подібний погляд, співрозмовник стане більш лояльним до вас.